28 września 2018

Niedobór witaminy C

Witamina C jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Bardzo istotne jest by ją codziennie dostarczać, a najlepiej to zrobić w postaci warzyw i owoców, które są łatwo dostępne. Bardzo ważne jest jednak, by owoce i warzywa były spożywane najlepiej na surowo, bo wtedy tej witaminy nie tracą. Witamina C niestety nie lubi obróbek termicznych, dlatego jeśli gotujesz warzywa to gotuj je bardzo krótko. Niedobór tej witaminy może skutkować różnymi dolegliwościami i ogólny osłabieniem organizmu.

Objawy niedoboru witaminy C

ogólne osłabienie organizmu,

senność,

słabo gojące się rany i owrzodzenia,

nasz organizm jest bardziej podatny na infekcje

wahanie nastroju,

pogorszenie cery,

przewlekłe zmęczenie,

ból całego ciała,

wypadanie włosów,

suchość skóry,

kobiety w ciąży,

cukrzycy,

popękane naczynka,

problemy z krążeniem,

infekcje dróg moczowych,

stan zapalne jamy ustnej,

ból stawów,

bóle mięśni,

alergie,

skórne zmiany,

zmęczenie.

Zwiększ dawkę witaminy C jeśli zauważysz u siebie któreś z tych objawów. Oczywiście wszystko musisz skonsultować ze swoim lekarzem.

W czym znajdziemy najwięcej witaminy C

czerwona papryka,

żółta papryka,

zielona papryka,

kalafior,

kalarepa,

agrest,

maliny,

pomidory,

ziemniaki,

cebula,

natka pietruszki,

cytryna,

grejpfrut,

pokrzywa,

owoce dzikiej róży,

sałata,

kapusta kiszona,

buraki,

buraki kiszone,

chrzan,

porzeczki czerwone,

porzeczki białe,

porzeczki czarne,

fasolka zielona,

mandarynki,

cytryna,

pomarańcze,

ogórki kiszone.

Większe zapotrzebowanie na witaminę C

Większe zapotrzebowanie na witaminę C mają kobiety w ciąży, osoby, które na co dzień borykają się z cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym, a także dawkę witaminy C powinny zwiększyć osoby żyjące w ciągłym stresie. Ten kto ma problemy alergiczne niech zwiększy dawkę witaminy C, a efekty na pewno zauważy dość szybko. Osoby mieszkające na co dzień w mieście, gdzie występuje dużo dwutlenku węgla również powinny zwiększyć dawkę kwasu askorbinowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *